Temat kompleksowy: Zwierzęta w gospodarstwie
Cele ogólne:
- Zapamiętanie cech, nazw zwierząt typowych dla gospodarstwa wiejskiego.
- Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
Temat kompleksowy: W wiejskim gospodarstwie
Cele ogólne:
- Zapoznanie z pracami polowymi typowymi dla gospodarstwa wiejskiego.
- Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
Temat kompleksowy: W zgodzie z naturą
Cele ogólne:
- Zachęcanie do zachowań proekologicznych.
- Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
Temat kompleksowy: Legendy polskie
Cele ogólne:
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu na boisku przedszkolnym.
ŚPIEWAMY
„Dziwne rozmowy”
W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosę jej jedzenie
To ona „kwi, kwi, kwi”.
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: „Dzień dobry”.
A ona: „kwa, kwa, kwa”.
Na drzewie siedzi wrona
Od rana trochę zła
Gdy pytam „Jak się masz”
To ona „kra, kra, kra”.
Przed budą trzy szczeniacki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: „Cicho pieski!”
A one: „hau, hau, hau”.
RECYTUJEMY
Wiersz ,,Bałagan"
Do przedszkola idą dzieci,
każde wnosi sporo śmieci.
Błoto na podłogę ścieka,
chociaż wycieraczka czeka.
Piasek zgrzyta pod nogami,
spadł z bucików małej Ani.
A to rzeczy niesłychane
by żyć w zgodzie z bałaganem.
To dopiero przedszkolacy,
czy sie boją ciężkiej pracy?
Nie, już szkody naprawiają ,
pani woźnej pomagają.