TEMATYKA:
Temat kompleksowy: Dzień i noc
Cele ogólne:
- Uświadamianie następstwa dnia i nocy.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianami pór roku.
Temat kompleksowy: Bal karnawałowy
Cele ogólne:
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy, łączenie w pary
Temat kompleksowy: Lubimy zimę
Cele ogólne:
- Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
- Wdrażanie do właściwego ubierania się podczas zimy.
- Wdrażanie do bezpiecznej zabawy podczas ferii zimowych
ŚPIEWAMY
„Taniec bałwanków
1.Dwa bałwanki tańczyć chciały,
więc za ręce się załapały.
Nie czekały ani chwili
i wesoło zatańczyły.
Ref.: Na prawej nodze, na lewej nodze,
Razem w górę – hopsasa!
Tupu-tupu po podłodze,
Klaszczą rączki – raz i dwa.
2.Już do rytmu wicher dmucha,
Gra zimowa zawierucha,
Bo bałwanki w karnawale,
Urządzają takie bale.
Ref.: Na prawej nodze…
3.Już poleczkę słychać w koło
Wszyscy bawią się wesoło.
Tańczą wrony z bałwankami
I wy, dzieci, tańczcie z nami
RECYTUJEMY
„Słońce”
M. Joniec
Kiedy słonko rano świeci
do przedszkola pędzą dzieci.
Szybkim krokiem maszerują
i słoneczko obserwują.
Jak wysoko jest na niebie?
Jaki kolor dzisiaj ma?
Czy przegoni ciemne chmury?
Czy też inny kłopot ma?
Czy pozwoli chmurkom płakać?
Może bedzie dzisiaj skakać?
Raz wysoko, a raz nisko.
A czy słońce to ognisko?
Tyle pytań ma przedszkolak,
Kiedy pędzi do przedszkola.