Temat kompleksowy: Biało dookoła
Cele ogólne:
- Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
- Wdrażanie do systematycznej obserwacji i wyciągania wniosków na podstawie jej wyników
Temat kompleksowy: Przez okrągły rok
Cele ogólne:
- Uświadamianie następstwa pór roku.
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
- Rozwijanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów.
Temat kompleksowy: Babcia i dziadek
Cele ogólne:
- Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.
- Wdrażanie do pamiętania o najbliższych przy różnych okazjach, np. Dzień Babci i Dziadka.
- Wzmacnianie więzi rodzinnych.
Temat kompleksowy: Bajki i bajeczki
Cele ogólne:
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania dobrych i złych zachowań
RECYTUJEMY
„Królowa Śniegu”
Iwona Jabłońska-Gabrysiak
Królowa Śniegu, to właśnie ja;
zimą tu rządzę – i raz, i dwa.
Raz sypnę śniegiem,
raz szczypnę w ucho,
Czasem zamarza mi też serducho;
Wtedy wokoło pojawia się cisza
i nawet myszka się nie porusza.
ŚPIEWAMY
„Kiedy babcia była mała”
Kiedy babcia była mała,
to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki
i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Ref: I co, i co, że babcia nam urosła,
że lat ma trochę więcej
niż ja i brat i siostra.
I co, i co, to ważne, że mam babcię,
że bardzo kocham ją
i śpiewać lubię z nią.
A gdy dziadek był malutki,
to nie nosił adidasów, tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody
no i nie chciał jeść marchewki, tylko lody.
Ref: I co, i co, że dziadek urósł trochę,
że lat ma trochę więcej
niż dwa plus trzy plus osiem.
I co, i co, to ważne, że mam dziadka,
że bardzo kocham go
i lat mu życzę sto.