Temat kompleksowy: SPOTKANIE Z LISTONOSZEM
Cele ogólne:
- poznanie zawodu listonosza
- kształtowanie spostrzegawczości wzrokowej w trakcie wskazywania elementu różniącego dwa obrazki
- kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności
Temat kompleksowy: GOŚCIE ZA OKNEM
Cele ogólne:
- Wdrażanie do opieki nad zwierzętami , regularne dokarmianie zwierząt i ptaków
- Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku
Temat kompleksowy: CHOINKOWE OZDOBY
Cele ogólne:
- Kształtowanie przywiązania do tradycji związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Zachęcanie do udziału w różnego rodzaju akcjach charytatywnych na rzecz innych osób lub zwierząt
Śpiewamy
„Idzie grudzień”
1. Małe siostrzyczki Zuzia i Maja
list napisały do Mikołaja”
Nasz Mikołaju! Jak twoje zdrowie?
„Byłyśmy grzeczne” – mama Ci powie.
Przynieś nam pieska co głośno szczeka,
kotka, co lubi napić się mleka
i jeszcze lalkę, co głośno płacze,
i dużą piłkę, co w górę skacze.
Ref. Już idzie grudzień, idzie tu.
Za chwilę święta będą znów.
Już idzie grudzień, idzie tu.
Udanej zimy życzymy mu!
2. Kiedy Kacperek szedł na spacerek
Włożył pod kurtkę ciepły sweterek,
wziął rękawiczki, czapkę na głowę,
no a na nogi buty zimowe.
Pamiętał, żeby pójść do karmnika,
,I dla wróbelków ziarenka wsypać,
bo biały śnieżek sypał od rana.
Ulepi Kacper z tatą bałwana.
Recytujemy
„Ptaszek w gościnie”
Stanisław Jachowicz
Puk, puk, ptaszek do okienka:
„Niech tam otworzy panienka;
Bo to teraz straszna zima,
Nigdzie i ziarneczka nie ma”.
I ptaszynie otworzyli,
Ogrzali i nakarmili,
A ptaszyna, wdzięczna za to,
Śpiewała im całe lato.